Leitmotivs®

Leitmotivs® stellen je in staat om je gesprekspartner aan de hand van zijn woordgebruik zijn werkelijke, verborgen, motieven te identificeren. Een vaardigheid die elke manager die leider / leidend wil zijn, MOET bezitten.

Jij en ik en iedereen bewegen ons door het leven op een bepaalde manier. Hoewel je een eigen identiteit en persoonlijkheid hebt, ben je aardig voorspelbaar. Jij, net als ik en de rest van de mensen, neemt beslissingen op basis van één van de 4 menselijke oer behoeften.

  • Zekerheid
  • Winst
  • Erkenning
  • Gemak 

Als jij ook nog eens wist hoe dat in enkele tellen te distilleren en te interpreteren, zou jou dat een mijlenver voorsprong geven op je gesprekspartner.
Het woordgebruik verraadt dat. Leer welke woorden in welke categorie passen. Leer wat je daarmee kan. Leer hoe dat toe te passen in het voordeel van je medewerker, klant of gesprekspartner. 

Je weet meteen waar de ander staat. Waarom hij zo denkt. Waar hij naar op zoek is. En hoe jij daar invulling aan geeft. Hij zal zich begrepen en gerespecteerd voelen. Je hebt er iemand bij die jou steunt en helpt.

 

 protocol

Ga naar de Blogs
Ga naar de Video’s
Ga naar de Resultaten
Ga naar Contact
Ga naar AtheE
Ga naar Dagelijks Tijd Overhouden
Ga naar LeiderZijn®
Ga naar ben jij dit?
Ga naar Dit Ben Ik